Friday, July 24, 2015

Ok, I think I've had enough BBQ now.

I hate to be that person always blogging about the food I ate, but I am in the brisket-loving state of Texas for only so long, so this won't go on forever! Plus, after this past weekend I am taking a big long BBQ break because honestly, it is not my favorite food. I like it, but not enough to eat it as often as we have been. I would MUCH rather eat Mexican food every weekend ;) 

Ever since we moved here Johns been talking about wanting to go to "The Salt Lick" because he's heard such great things about it, (and seen on food network!) but unfortunately it's almost a three hour drive from where we live. Fortunately, this past Sunday when we were heading back home from Austin, we figured why not take a small detour since we were close (ish) and it would only add about an hour extra to our drive. So we went for it. 

The drive was actually really beautiful and scenic! All green, rolling hills and HUGE, HUGE houses to which John kept muttering, "what do you people do?!" Haha. So it wasn't a total waste of an hour at all. 

And we about died when we drove past this sign for the "Wizard Academy." Like did a double take and looked at each other like, "did you just read that too?" I did a quick google and apparently it's some kind of business school. That's as far as I read. I was really hoping it was an actual wizard school, haha. 





I did call ahead and ask if there was outdoor seating because we had our dog with us, and they said that no there wasn't any "open" on Sundays. So I'm not sure what this huge open field of picnic tables was for. (see in the very back? there's like knocked over baby chairs. almost creepy..like middle-of-nowhere-scary-movie-creepy.) I'm pretty sure that we could have just went down out there with our food..because we were quick, but I am not a rule breaker ;) So we decided to just eat in the back of the truck, while T. baby boy stayed in the cool car. 



We got there right when they opened for the day so it was all but empty inside when we stopped in to use the ATM, because of course, cash only. (always when you don't have any right?)

"The Pit" 


Yes, that is almost 3 lbs of meat. I told John to just order whatever as long as he got a pint of coleslaw and a coke for me. (he is the bbq lover if you haven't guessed. also, is it bbq or barbecue??)


Not sure there's a way to make tinfoil pouches of meat look pretty, but there it is! John wasted NO time (as usual) and inhaled this food. He even got a stomach ache from eating too fast, haha. (+ the heat probably) 

And no, we did not eat it all. We actually had it for dinner that night, and then again the next night. 

But bbq lover or not, it was sure delicious. My favorite part is trying all the different sauces when we go somewhere new. It kind of fascinates me. And the whole "feel" of the place was really unique and felt like a real "authentic" joint. (how bad am I at describing this haha?) I'm sure it would have been a whole different experience had we had more time. And in the 40 minutes or so that we were there, it got crazy busy. I can only imagine how fun it would be on a Saturday night. Also it was "BYOB" and we saw people literally carrying in large coolers with them. I thought that was funny. And apparently there's also a winery next door, so that confuses me a little. Do they mean "bring your own beer or anything except for wine because we sell it?" I have no idea. I know it would help if I would just google these kinds of questions so I can write more "informatively", but I actually prefer to just write these little recaps from my own knowledge and perspective, wrong or right.  Because I am not an expert on everywhere I go ;) And I like my world better when I don't understand everything, haha. 

Ok so that's it, promise! No more food posts for a while. (unless it's really, really good Mexican food...)

x.

12 comments:

  1. Haha I have no problem with the food posts! Love learning about new places to go, even if they are about 20 states away from me. I got so worried from your photos thinking you were going to say you drove all the way there and it was closed, but glad to see John was able to get his food!

    xx,
    Susie

    www.SequinsandStrawberries.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. I think all my pictures were gray this morning, which I just figured out how to fix. So weird! But yes, I definitely called and made sure they were open and that we could at least get carry out lol. And I guess that is half the fun of reading blogs..to live vicariously through other peoples lives/mouths.

      Delete
  2. That is a lot of barbecue! Sounds delicious though! Whenever I pass gigantic houses I always wonder the people who live there do for a living too. And then I always wonder if their job is hiring! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know! We should pull off next time, knock on their door and ask if they have time to answer a few questions...lol.

      Delete
  3. Oh my gosh, that looks so good! I'm craving BBQ now!

    ReplyDelete
    Replies
    1. I know, it's contagious isn't it. Your instagram the other day literally made me add cherries to my grocery list haha!

      Delete
  4. oh my gosh, so yum! my family used to have bbq every Sunday afternoon, when my sibling and I were growing up. i miss it!

    ReplyDelete
  5. I loveee everything BBQ so next time you guys eat bbq for every meal, invite me! haha ;) 3 pounds of meat? Seriously it looks so yummy!!! K I think the wizarding academy is basically Hogwarts. They just say it's a "business school" to trick us. Duhhhh.
    xoxo Candace

    ReplyDelete
    Replies
    1. I thought FOR SURE it was a Harry Potter thing. I looked it up a bit more, and I guess wizard means "wise" so..like wise people academy? I don't know.

      Delete
  6. OMG! My sister and I just arrived in Texas a few months ago! we still have yet to try texas BBQ! We really gotta get going on that! hahaha. The Pit looks so cool XD

    XOXO Jo | opal + opal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh you have to!!! I don't even like it that much, but it is too good here.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...