Tuesday, April 12, 2016

A few confessionals. #1: Facebook isn't that bad...

Here I am, doing a confessions post on the wrong day again. (It's on Wednesdays right? Who even makes these rules lol?) But I feel like I have to get this first confession off my chest...

(^ how I feel linking my blog to Fb, lol.)

#1: Okay, the dreaded Facebook. I know I made a really big deal about it before. (You can read that post here.) But I ate my words/changed my mind/gave in, whatever. I'm there and it isn't that bad. Someone said something to me yesterday along the lines of, "I feel like I should welcome you back, but I'm not sure you want to be back?" So I realize it seems weird that I'm there and I'm posting and adding friends and commenting and all that after all the bad things I said about it. I'm still not sure I like Facebook, but I think that's where I need to be right now because here's what I'm learning; fitness requires a tribe. You need people. I need my fitness friends there just like I need all my blogging friends here. Maybe you are more social than I am, and you're tribe is at cross-fit or a group class. Whatever works. But more than that, I want to share my story. I've been sharing stories here for over a year now, without much care who reads them. But I feel it's important to bring this fitness journey more public. To the people who knew me before, who know me now, maybe those who only know me "online." I'm not just sharing it just for myself like I have been doing here on this blog. This is more important if that makes sense. I need the connection with others on a similar journey and I want to inspire others to join if I can. So I think the difference from my old Facebook to now is how I'm using it. I'm not spending hours scrolling through friends of friends of friends, or using it to compare myself to how so&so is doing, or making weird ass status updates (or am I? lol..). I'm using it to connect to other women and share my story. And if I find out that it's not working, or not where I want to be, then I'll be gone again. I just felt the need to write that because I know I "turned on my word" or whatever, but we're allowed to change. That's called growth.

ANYWAYS, okay, enough of that. Onto lighter confessions...

#2: I had another cavity filled yesterday. If you've read this blog for a while, I made a big deal about the last time I went to the dentist in a post titled, I can't feel my face. (One of my favorites, lol.) So I guess my confession here is that I HAD ANOTHER CAVITY first of all, and second, I'm kind of a freak at the dentist. Anyone else? I might just be a slight hypochondriac but I was like, "hi doctor. I probably have a cavity. I also probably have gum disease. And I used to be bulimic (that's always a really fun conversation) so my enamel is gone and I had braces but my bottom teeth shifted and I used to have a tongue ring and I have a tiny molar in the back that never dropped and can you check in between it because is hard to floss and there's this tooth in the front that was too small so they bonded it when I was little and does it look weird?" Might explain why I was at the dentist for three hours. I take my teeth seriously, what can I say.

#3: I know I've talked about it before, but it takes me like 40-60 minutes to drive to work. It all depends on the traffic and what time I leave, but I always leave an hour early just in case. I do NOT like to be late. So on days when I get there early I always pull a McDonalds near their house, because it would be weird to show up before they need me you know? And I usually have to pee, and (TMI) I like to go before I get there because if you don't know this, kids do not let you use the bathroom. Like, last week the little girl said to me, "I'm sick of you locking the door when you use the bathroom." Hahaha. So I almost always go inside to pee at McDonalds first. One, this is disgusting I know. And two, I'm getting paranoid the employees are going to catch onto me soon and think I'm weird. (I am, but..)

#4: I almost never buy songs in iTunes. John does all the time and we share a music library so I just use whatever he has, but I bought a song last week after I heard it on Girls. And John put it yesterday and I was like, "um, sorry I think this is a break up song." Hahaha. I don't know why, but I felt like I had to say, "this isn't how I feel about YOU or anything, I just liked the song."(Probably because whenever he really likes a "love song" I always think it's about me, hahahaha.)

#5: And lastly, I confess that I am doing this right now because I'm procrastinating my workout BIG TIME this morning. Suprise, suprise - it's cardio. And I could think of a million reasons not to do it. And I have been for about three hours now. I was going to do it at 9, then 10, 11, and now...11:15. So going to go get that over with now...

Until next time! xx

11 comments:

  1. I hear you on the facebook think. I've thought about deactivating quite a few times because of drama and fake people but I like to learn about family ya know?

    I've never bought anything on itunes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeah, that's true. Or...there's the family you don't want to know about haha. (Or maybe that's just me lol.) I never buy anything either because I listen to Pandora usually, or Sirius.

      Delete
  2. Facebook never bothered me; it's where my blog gets the most traffic and it's a good way to stay in touch with people you don't get to see often. It's changed a lot in recent years (and not really for the better) but I never got on that "I need to deactivate" train. Also between your teeth & the McDonalds bathroom things I don't even know where to start...you are an absolute trip and I love it.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I considered deleting this post already, but what the hell. Do you have a page for your blog? I need to go find it

      Delete
  3. I have a love/hate relationship with facebook. I've deactivated mine a handful of times before but I always come back because I guess part of me loves the drama!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol, life is so hard! I sometimes wish all this stuff was never created, but it IS good in a lot of ways.

      Delete
  4. I rarely post anything on Facebook anymore but I use it as a way to keep up with my friends & family because they always post stuff! Or I get to see pictures of my friends' kids that they don't send out to everyone which is fun. But otherwise, I don't really care for it too much. I wish I could be like you at the dentist, haha.. but I just avoid them instead. I'm not even going to say how long it's been... :(.

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMG Megan haha, don't do that! I didn't go once, in my early twenties for like 3 years and then when I did go...it hurt pretty bad lol. I was scared they would know something was wrong with me by my teeth. But yeah, I'm kind of terrified of having to get like dentures someday when I'm old (I also told this to the dentist lol) so I make myself go. But yeah, fb is good in that sense. I was gone for like two years, and I swear EVERYONE had a baby. I'm just going around commenting, "your baby is so cute!" to everyone lol. I missed out on a lot.

      Delete
  5. hahah I am the same way at the dentist like "Do I have nice teeth? Are there any cavities? I don't floss but I promise I'll start so please don't judge me!!" and yeah. That's so funny you do it, too! And I'm glad you have a facebook!! You seem like so popular and everyone seems to love what you post so keep it up (if you want, obvi!) and I love that you think the love songs he likes are about you because they probably are!!! I am so cheesy and I'll be like "J this song is dedicated to you!!!!!!!!" and he'll be like "oh cool song" haha and probably doesn't think much of it. Also I wish I could do a cool workout journey with you!! Sadly, pregnant life prevents much working out (for me, I know some people who still have a 6-pack at 28 weeks) but I'm here cheering you on, you're doing awesome!!! xoxo Candace

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well, sadly, there's part of me that wishes I was in your shoes instead lol. But life is life. (? lol) And no I don't think I'm very popular haha but thanks. People are starting to think I'm a weirdo. But whatever. Life is life. lol.

      Delete
  6. yeahhh i am rarely on facebook. my mum joined so she can follow along or whatever, so if i delete it, she'll get cranky at me because she only joined to follow along with my life even though i don't post anything.. she's weird ;) lol jk. i am kind of weird at the dentist too. i didn't take care of my teeth at all when i was younger so i have a lot of problems unfortunately. i always feel like i am in trouble.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...